tisdag 27 april 2010

EN BRA DAG


Så går jag omkring och borstar mina tänder tidig morgon igen. Sofia och ass har just åkt på jobbet och jag har en lista på vad som måste göras idag. Jag tänker ut saker när jag borstar tänderna och den här gången fick jag en sån där Yes!-tanke. Ringer omedelbart till frissan och tipsar henne om min flyttfirma som ska ner till Nynäshamn. Hon har nämligen en stor tung specialsäng som vill upp till henne, bara gatan parallellt med min gata, så varför inte ringa å kolla med flytt-Kalle om han kan ta den på uppvägen? Va smart ja va ! Ibland blir jag faktiskt förvånad själv *ler*. Innan jag beger mej ut på uppdragen från min lista, så ringer jag till flytt-Kalle för att kolla om han tänker dyka upp idag å kolla hur många kubik jag ska släpa med mej, men han säger att "vi tarä imorn, föresten va bra! din kompis har ringt om en säng som ska mä upp tillbaks". Yes det funkade!
Bankärende, Skatteverket, telefonsamtal och ett matnyttigt besök på jobbet. Fick tips om en flyttstädfirma, så direkt jag kom hem så ringde jag och bokade dem. Nu var det min tur att få hjälp av en vän. Nu kan de nya ägarna få flytta in fyra dagar tidigare än vad som var meningen, som dom så gärna ville, ringde vår mäklare i dag och sa och frågade om.
Slutet gott allting gott.
I morrron kommer det föresten en lastbil från "Myrorna", det ska bli spännande att se hur mycket jag blir av med och som kan hjälpa några fler.
Höll på att glömma, jag har skrivit på kontraktet till 2:an också idag och skickat det åter!

Å nu sitter jag som alltid i sängen och lyssnar på PETER, just nu rullar "EVERYBODY HURTS"
.•*¨♥♫PEACE.☀*❤♥¸LOVE.•*¨♥♫.☀*❤LIGHT *☀♫.☀♫ ☀..*❤..*☀..*❤JOY..*☀..*.♥¸♥¸HAPPINESS.•*¨♥♫.☀

1 kommentar:

  1. Proffs på flytthjälp. Flyttkalle AB. www.flyttfirmaistockholm.nu

    SvaraRadera