onsdag 28 april 2010

OM TVÅ VECKOR


Precis om två veckor den här kvällen, så kommer jag att ligga på en madrass på golvet och sova här. Troligast så kommer det att vara i det närmaste helt tomt, sånär som på en kudde och filt, duschgrejer och lite annat nödvändigt för att kunna fixa till mej på morgonen, ta lite fika och sedan bege mej ut tíll flyget, föresten jag kan fika därute under lite trevligare former. Just nu när jag skriver det här, så känns det som om jag skriver om någon helt annan, en fantasiperson. En helt otrolig historia om en kvinna som fått fnatt och spårat ur helt å hållet och tappat kontrollen om verkligheten. Ibland när det känts tungt och jobbigt, så har jag tyst för mej själv fantiserat om att bara ställa mej på E4:an och lifta, med som enda bagage min mobil och Visa-kort och helt okänd destination. Dom söker här, dom söker där, men hon bara försvann. Nu är det nästan verklighet förutom att allt görs under ordnade former och med betydligt mer bagage och en adress att komma till och framför allt, alla vet var jag är. Och nu är min första hyra inbetalad också, tack för hjälpen älskade SysterYster!

Och just nu spelas "SOMEBODY" för 1000:ende gången.

1 kommentar:

  1. Men vännen då. Det blir ju the time of your life. Men, jag fattar vad du menar. Det är tufft att flytta så långt bort. Bort från det invanda och genomtrampade. Men tänk så mycket snö du slipper.
    Lycka till kära vän. Allt kommer att gå jättebra.
    Kram

    SvaraRadera