onsdag 2 mars 2011

DÅLIG PLANERING

Nu hände det, helt tomt, både i kameran, mobilen och framför allt i magen. Hur idiotisk kan man vara? Men jag tog mycket riktigt sats och begav mig på en härlig promenad, gick redan 10.15, laddad men en hel banan i magen. Naturligtvis hade jag ätit frukos men det var tre timmar tidigare. Hur otänkt får man vara egentligen. Nå där gick jag intet ont anande! Så kom jag till första besvikelsen, efter ungefär 20 minuters promenad, kameran har varit på och är alltså helt tom. Nästa miss upptäcker jag när jag därför tar fram mobilen och ska fota med den istället, i stort sett helt tom den också, så när som att det räcker till två bilder på ett svanpar som kliver fram till mig och lägger sig precis nerdanför mina fötter. Där tog mobilen slut! Efter ytterligare en kvart, tjugo minuter, så inser jag att jag är helt tom i magen. Alla min energi går åt till att fundera ut hur i hela friden jag ska gör, vända om, eller orkar jag fortsätta? Utsikten är bedårande och jag förbannar mig att jag inte kan föreviga den. I ord, tyst för mig själv, "solkysta, isglaserade klippor och stenar ut mot en istäckt horisont som badar i gassande sol" Lyriskt så det förslår. Tyvär så går det inte att överträffa verkligheten, min ord alltså. Jag kom mig hem trots allt, gick hela vägen runt, tankade på en liten livsmedelbutik en liten drick Yoggi ungefär en halvtimma innan målet. Nu ligger mina båda kompisar på laddning och jag har slumrat en stund i soffan. Tur i allt oladdat, så var min iPod inte tom! :-)))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar