onsdag 23 mars 2011

FLYTTFÖRBEREDELSER PÅGÅR!

Nästa kapitel i mitt liv påbörjas nu! Efter snart ett år här i Nynäshamn, så är det då dax att packa mina gamla flyttkartonger som legat ihopvikta under min säng igen. Det är alltid ett lotteri att hyra i andra hand, det är något man ska ta i beräkning. Jag hade ju naturligtvis hoppats på ett år till i den här lilla mysiga tvåan, men så blir det tyvärr inte. Lyckligtvis så har jag två månader på mig att sakta men säkert plocka ihop mitt bohag och hyra in det i Shurgard och sedan ställa kosan mot nya trakter i väntan på ett förstahands kontrakt någonstans. Efter snart ett år i bostadskö här i Nynäshamn, så återstår det minst ett halvår till ett år innan det blir min tur.
Nä nu ska jag inte klaga, det är ju ingen katastrof som har inträffat, ingen har dött, jag har alla mina tillhörigheter kvar, luften går att andas in och vattnet är drickbart. Livet är ganska bra trots allt. Som sagt var, det är en spännande tid framöver och om jag får leva och ha hälsan hyfsat i behåll, så blir det säkert bra. Det är någon mening med det här oxå. Och snart är det Peter på Börsen! :) OBS! bilden har jag lånat från Peters blogg. http://www.peterjoback.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar