söndag 6 mars 2011

DET ÄR MYCKE SKIDOR NU!

Årets i världsklass största skiddag. Vaknade till Vasaloppet, nå jag försov mig, så jag anslöt mig inte förrän klockan 08.30 ungefär, men det hade ju inte någon större betydelse, dom klarade sig ju så bra utan mig ändå dom första kilometrarna. När så Jörgen Brink åkte i mål efter exakt tre timmar, 51 minuter och 51 sekunder, så var det dags att bege sig ut i det vackra vädret.
Tillsammans med Pia och Ove for jag ut till lugnet på sjön Fjättern och ännu en gång grillpicknik. Fick en liten flachback till fjällen på tidigt 80-tal. Sedan har den här dagen innehållit skidåkning på längden och tvären, med och utan bössor. Petter Northug passade lägligt på att ta ytterligare ett VM-guld på femmilen i Holmenkollen, inte helt överaskande, bara en sån sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar