tisdag 24 januari 2012

24:e JANUARI


För två år sedan precis idag hade jag varit och tömt och städat ur Eriks lägenhet. Helt utmattad och nedstämd avslutade jag den dagen på Strombergs väg med att lämna in hans portnyckel till hyresvärden.

Idag har jag däremot inte gjort rätt för salt i gröten ens en gång.
Jag var ju skapligt pigg igår eftersom jag lyckades ta mig till Mia fram och tillbaka. Men det är ju som det brukar, ena dagen upp och nästa ner.
Märkligt sammanträffande förövrigt! Erik ville nog att jag skulle ta det lugnt idag.
Typ, ligga ner och bara flyta med, lite kall som vanligt men vackert iklädd en vit Snug-Bug.
Tänk va mycket som hänt sedan dess!
Han ler nog just nu, där han sitter här brevid mig.
Jag får låtsas att han lägger en arm om mina axlar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar