måndag 23 januari 2012

DAGENS UTMANING


Efter att ha haft en ofrivillig husarest i en vecka nu, så kände jag att det var dags att utmana mig själv och i synnerhet infanretielden.
Nysnön har lagt sig som ett ljust och vackert täcke över allt skräp och den svarta asfalten och lyste så inbjudande, eller ska jag säga utbjudande kanske från mina fönster. Sagt och gjort, märkt väl, efter att, efter konstens alla regler ombesörja min skadade bakdel munderade jag mig som den norrlänning jag är och begav mig iväg på en skön promenad.
Mitt mål var min kompis Mia, som också hon är och har varit konvalescent en längre tid. Promenaden tar precis en CD, så sällskapet dit var inget problem.
Lagom temperatur, nyplogat och sandat, gjorde att det kändes riktigt härligt där jag gick utmed Nickstaviken.
Nu ska jag se på ännu en av alla dessa galor som sänds så här i börja av året, kanske jag ser något välbekant ansikte! Guldbagge galan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar