söndag 15 januari 2012

ÄNTLIGEN ÄR DET ÖVER


Gamla gunsan har nått den gyllene åldern när jag får göra precis vad jag vill, när jag vill och det inledde jag med en lång härlig promenad på egen hand. Nå helt själv var jag naturligtvis inte, ipoden med fulladdat batteri hade jag som vanligt som följeslagare.
Gran Canaria i januari är troligast den årstid när det blommar som mest, kanske för att det är svalare då, ja ungefär som den svenska sommaren. Det sistnämda stämde in på de här veckorna, men jag klagade inte för det. Medeltemperaturen var ca 21-24 grader, blåsigt men soligt.


Att vandra uppe på sanddynorna på Maspalomas eller utefter stranden runt Dunas Maspalomas är en härlig upplevelse som jag ägnat mig åt vid flera tillfällen de här dagarna.

Att mata fiskar har blivit en trend så det heter duga, så även här! För 8 euro satt jag frivilligt i en kvart och lät mig tuggas på och fy fn vad det kittlades. Nu har jag gjort det också, mest av nyfikenhet, sån är jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar