fredag 27 januari 2012

BORDE


Vilket jobbigt ord, borde! Åhh, usch å fy!
Det är så mycket borde just nu för mig och hur jag ska ta mig ur det,
vet i fasiken.
Borde ringa de där samtalen!
Borde skriva de där breven!
Borde ta den där promenaden
Borde ta itu med det ena med det tredje.
Märkligt, när jag ligger där den där sena timmen, då kommer jag på allt det där som jag borde göra. Hjärnan går på högvarv och jag är sååå produktiv mentalt, men orkar inte uträtta alla projekt, så att jag kan stryka på listan där uppe i hårddisken.
Åran har jag i alla fall tagit in från balkongen, så lite är jag väl på väg i det projektet. Nu är det resten kvar och några små behändiga konsoller.
Rom byggdes inte på en dag, sägs det!

Glädjande nog, så har jag genomfört den sista ronden med penicilinet och jag överlevde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar