söndag 15 januari 2012

JACKIE


Om nu det värsta skulle ske och jag blev slagersångare i Spanien för pensionärer.
Om jag sjöng gamla trötta hits med mycket darr och snits i dansbandsbyxor med revärer.
Om alla trodde jag var spansk. Om damer gav mig nån present för att få kvällens sista dans, för att få följa med mig hem.
Om jag blev full varenda kväll, för att orka vara intressant och orka säga någonting snällt till någon översminkad tant.
Så vet jag ändå hur det blir. när jag har druckit upp allt vin
Sjunger jag sången om mitt liv.
Om när jag kallades för Jackie.
...................................osv
Lite kuriosa:
Detta var de första inledande verserna ur Jackie, La Chanson De Jacky som Peter Jöback sjunger i sitt senaste album.
"Livet, Kärleken och Döden"

Som sagt, jag hade ju sällskap under mina promenader och precis när den här rullade, så gick jag av en händelse förbi den här butiken
Ett leende kom över mina läppar och igenkännande tankar snuddade som hastigast förbi, typ pensionärer, om damer gav mig nån present och orka säga någonting snällt till någon översminkad tant.
Om det inte var för att det är en översättning från det franska orginalet av Brel, så hade jag trott att han sjöng om mig. ha ha ha ha ha ha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar