tisdag 23 augusti 2016

ACCEPTERA MITT LIV!


Att vara här och nu är också att acceptera detta här och nu, alltså mitt liv!

Smaka på det en stund.......
Kan jag acceptera hur mitt liv ser ut i just precis detta ögonblick?

Om jag gör det, kämpar jag emot nuet - om jag kämpar emot, spänner jag mig - och om jag spänner mig, får jag inte kontakt med mina känslor och kan därför inte njuta av nuet och därmed mitt liv!

För att verkligen kunna njuta livet, behöver jag alltså acceptera mitt liv som det är just nu.
Jag behöver inte vilja ha det så här resten av mina år, men jag behöver acceptera hur det ser ut just nu.
Helt enkelt se på mitt liv, just nu, med lite kärlek och överseende.
För om jag kan acceptera mitt liv som det ser ut just nu, kan jag också förändra det.

När jag har fokus på det som är bra, typ, WOW, jag känner lite smak idag, ännu en konsertbiljett bokad, solen skiner, gympasset kändes bra, när jag hittar gnuttor av glädje och kärlek redan här och nu, då blir jag lite lite gladare och börjar stråla lite extra.
Jag öppnar upp istället för att sluta mig runt bekymmer och problem.
Öppnar upp för mer av det goda jag önskar i mitt liv - kärlek, glädje, uppskattning och mening eller vad det nu är!
Jag börjar i det lilla, med att uppskatta det jag redan har. Kanske leder det till ett helt jordskred av positiva reaktioner, mer än jag vågat drömma om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar