måndag 1 augusti 2016

FÖRSTA AUGUSTI


Vad har nu Bow Bridge med 1:a augusti att göra?
Jo på insidan av min badrumsdörr, som förövrigt oftast står öppen för jag vill få in ytterligare ljus in i hallen från badrumsfönstret, så hänger det en underbar almenacka med enbart bilder från New York, jag fick den i julklapp 2013, samma år som jag hade varit och sett Peter Jöback i huvudrollen i The Phantom of the Opera på Broadway!
Så nu har jag bläddrat många gånger i densamma och blir lika förtjust varje gång!
Augusti, lika med Bow Bridge!

I Mitt Mysiga Krypin, som plötsligt inte längre känns lika tryggt som tidigare,
har jag bara för några dagar sedan börjat låsa min dörr med dubbla lås!

En olustkänsla har smugit sig in för snart en vecka sedan och jag har tappat självkänslan och tilliten, som jag höll på att bygga upp!
I mitt förra liv, alltså när jag bodde i Umeå och delade mitt liv med man, barn och assistenter, så var jag en väldigt pryd och försiktig viol, dekolletaget slutade vid nyckelbenen, så att säga!
Det är en sak som jag har jobbat med sedan jag börjat leva själv, att inte behöver skyla mig eller ta hänsyn till några andra, det är ju bara jag här hemma!
Nu när sommarnätterna har varit så varma, har jag till och med vågat sova i bara trosorna, vilket tidigare var en omöjlighet av blygsel och ohejdad vana!
Nu är jag där igen, tänk om någon ser mig och tycker att det är olämpligt, fast det är ju omöjligt egentligen!
Ensam är inte stark längre, snarare utsatt och ett lovligt byte!

Händerna på täcket och dubbla lås!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar