lördag 20 augusti 2016

LUGNET PÅ RINGVÄGEN


Eller som den egentligen heter "Strandvägen"!

Det var absolut inget problem att kliva upp i morse, det där med surströmming, nubben och en kall öl gjorde bara att jag sov extra gott och vaknade pigg och utvilad!
Så att välja en skön promenad runt Ringvägen tillsammans med I, me and myself i lugn och ro kändes som ett bra förslag!
Vattenflaska och Visa-kortet i bakfickan, utifallatt och mina älskade Skechers på fötterna är den optimala utrustningen, okej mobilen också förstås, inte för att bli nådd, ty under långa sträckor där ute finns det ingen täckning, utan för att kunna föreviga utsikten!



Första timman var det i det närmaste helt folktomt efter vägen, men plötsligt möttes jag av mer och mer människor när jag hade ca en timmas promenad kvar!

Kan man tänka sig, jag råkade pricka in Nynäs Offshore Race!

"I år är det 50 år sedan Nynäshamn för första gången hälsade Sveriges racerbåtsåkare välkomna. Dessutom har Nynäshamn fått förtroendet att arrangera Europa-mästerskapet i klass 3A, 3B och 3C. Detta kommer vi att fira genom att göra evenemanget lite extra festligt".


Nåja, min promenad tog lite längre tid än planerad, men vad gör väl det!

Innan jag satte kurs mot min enkla boning, så belönade jag mig med den 21:a mjukglassen,
Because I`m worth it!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar