tisdag 16 augusti 2016

TVÅ VAL!


Gårdagen blev en vilodag, en välbehövlig sådan efter lång dag i musikens tecken, men även det var en nödvändighet!

Jag har ju en djävul på höger axel och en ängel på den andra, idag talade de verkligen med varandra!
Ryggsäck på och började gå, gå mot Friskis och Svettis, men tog en ordentlig omväg för att slippa gå på löpbandet för uppvärmning!
Råkade hamna i hamnen och var precis sååååå nära att slinka in på "Lejonet & Björnen" för att köpa min 21:a mjukglass för säsongen, det var såååå nära!
Det var då som mina tatto började tjafsa med varandra!
Djävulen sa, "det är klart att du ska unna dig en glass idag, det har du gjort dig förtjänt av!"
Ängeln sa, "nä den behöver du absolut inte ha, du fick ju både Ögon och Örongodis i söndags, så nu räcker det och blir över, utan gå nu till Friskis & Svettis illa kvickt!"

Sagt och gjort, efter 1 ½ timmas utevaro, så checkade jag in på gymmet och ut därifrån 2 ½ senare nöjd och belåten med mig själv!

Om inte sommaren är riktigt slut än, så hinner jag kanske ta den där 21:a glassen ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar