tisdag 12 juni 2018

ALLSÅNG PÅ SKANSEN



Strålande nyheter vid lunchtid hemma i soffan!
Kunde inte ha kommit lämpligare, för det kändes tungt på förmiddagen!

På tisdagen vid lunchtid presenterades årets program (så långt det är klart - programmet kommer att fyllas på vartefter. Som vanligt bjuder artistutbudet på häftiga svängningar från scenveteraner som Tommy Körberg, Uno Svenningson och GES och nya som Blen och Shirin. Från rockbandet Avantgardet till dansbandet Sannex och skämthiphoparen Lilla Al-Fadji.

Traditionsenligt är det premiär klockan 20 första tisdagen efter midsommar, direktsänt i SVT för 40:e året i rad. För Peter Jöback är det långt i från första gången. Han har varit med ända sedan Bosse Larssons tid och han är den som är allra först ut Allsångssommaren 2018.

Jöback har med andra ord träffat många allsångsledare under åren och gläds åt att programmet har blivit om möjligt bredare med åren.

Program 1, 26 juni: Shirley Clamp, Peter Jöback, Shirin och Jireel.
Program 2, 3 juli: GES och Linda Pira.
Program 3, 10 juli: Avantgardet, Markoolio, Lilla Al-Fadji, Cornelia Beskow och Margaret.
Program 4, 17 juli: Alcazar, Uno Svenningsson och Jojje Wadenius.
Program 5, 24 juli: Sannex, Amanda Ginsburg och Pernilla Wahlgren.
Program 6, 31 juli: Tove Styrke, Tommy Körberg, Samir & Viktor, Blen, Emma Peters & Hanna Dorsin.
Program 7, 7 augusti: Bo Kaspers Orkester, Petter och Molly Sandén. Programmet följs av ”Allsångsscenen är din” med Bo Kaspers Orkester.
Program 8, 14 augusti: Seinabo Sey, Magnus Uggla och Sven-Bertil Taube.



Så efter det glädjebeskedet, så spottade jag i nävarna, packade min träningsryggsäck och begav mig mot Friskis & svettis!
Men när jag var nästan framme, så fortsatte jag min promenad ner till hamnen och käkade lunch, som bestod av min tionde mjukglass för säsongen!

När jag satt där på Hamnbryggan, så fick jag en såndär obehaglig känsla i magen, likt en ångestattack, som om en grå blöt filt lades över mig! "Hur kan du tillåta dig att ha det så här bra, skäms du inte ditt gamla skrälle, gå hem och dra något gammalt över dig"!
Typ!
Men jag ruskade av mig obehaget illa kvickt, slickade i mig glassen och tog sedan en lång härlig promenad tillbaka till gymmet och tränade i nästan två timmar!

Så nu blir det Allsången på Skansen den 26/6 för mig, en strålande uppvärmning inför Peter Jöbacks Show "MED HJÄRTAT SOM INSATS" på Cirkus i höst, med premiär den 20 september


😍🎶🕺🌟🎶((❤))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar