söndag 17 juni 2018

FÖRSTA PRIS!


Ibland händer det!
Men inte så ofta!
Närmare bestämt år 1989 senast och då vann jag 1000 kronor-kläder på Bingolotta!
Igår var jag med syrror, svåger och övriga boende, med flera, på Kalvö koloniby, det var musikquiz på agendan för kvällen, samt sedvanlig lottförsäljning, à 20 kronor st!
Jag slog till med fem st,= 100 spänn!
Musikquizen förra året, vann syrrorna och jag, i går kom vi på en hedersam andra plats, inte så dåligt alls, ty det var snorsvåra frågor, som min kluriga svåger hade printat ner!
Men efter den utmaningen, så var det dags för lottdragning!
De sedvanliga vinflaskorna var priset!
Tredje pris, 1 vinflaska!
Andra pris, 2 flaskor!
Första pris, 4 flaskor!
Och kan man tänka sig, jag satt där med mina fem lotter uppradade framför mig och så drogs ett av mina nummer, nummer 71!
"Nämen, va, det är ju jag!!!!"
Helt oförberedd och supersnopen, fick jag gå fram och med öppen famn, ta emot min vinst, WOW!

Om det ska ta nästan trettio år mellan mina vinster, så var det här min sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar