måndag 25 juni 2018

HEMMA IGEN


Fast jag har ju varit hemma hela tiden, alltså hemma i Sverige, fast det här än en gång känts som om jag varit utomlands!
Denna underbara diamant uti Östersjön tillhör ju mitt fosterland, otroligt!
Jag säger då det att, den som aldrig har varit på Gotland, ta en tur vet ja, enkelt och smidigt med färjan från Nynäshamn!
Jag och syster Pia hade den otroliga turen att få tag på ett par biljetter inklusive medhavd bil, för en billig penning, så det gick bara inte att tacka ner!
Sedan hittade Pia, i sista minuten ett alldeles strålande vandrarhem innanför murarna, Visby Logi, på S:t Hansgatan! Gångavstånd till alla faciliteter och Stortorget! Krypavstånd till Munkkällaren, fem minuters promenad till Botaniska Trädgården och tio minuter till Kallis- Kallbadhus, där vi förövrigt tillbringade kvällen med VM-fotbollen mellan Sverige och Tyskland!
Storslagen stämning, trots förlusten, i goda vänners lag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar