måndag 11 juni 2018

TRE MÅNADER SENARE


11 mars, möte med Fonus!
Ett vintrigt Umeå och allt kändes overkligt när jag klev innanför dörren på kontorer!
Hur överlever jag det här?
Ta mig härifrån!

Nu tre månades senare, så inser jag att livet gick vidare trots allt, jag har prickat av nästan hela listan som jag hade inpräntad i hjärtat och hjärnan, allt som måste göras efter ett dödsfall!
Det mest onaturliga, att barn går före föräldrarna, till och med båda barnen!

Så nu går jag omkring i sommarvackra Nynäshamn och tänker, hur gick det här till, hur hamnade jag här och i synnerhet varför?
Somliga har allt, andra inget alls, men ändå kärleken till livet och hopp om en händelserik fortsättning!
Sorgen går inte över, men man lär sig att leva med den!

Och ikväll kom äntligen ett efterlängtat regn efter drygt fem veckors värmebölja och inte en droppe regn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar