tisdag 5 juni 2018

BREAKAWAY NORWEGIAN


Då var det min tur att gå ombord på denna bjässe, riktigt häftigt faktiskt, nu när jag bor havsnära och kryssarna anlägger här i Nynäshamn med jämna mellanrum under sommaren!
Guidad visning inklusive trerätters lunch med dryck, flått värre!
Efter tre timmars rundvandring, så smakade det gott att få smörja kråset och vila kropp och knopp!

Men inget gick upp mot utsikten från översta däck!
Det som inte erbjuds som aktivitet på denna kryssare, finns inte!
Med andra ord, alla kan hitta något som kan passa att sysselsätta sig med ut på de sju haven!
Men ett är också säkert, det är inget för mig, alltså det här med att tillbringa dagar och veckor ute till havs, oavsett poler, spa, gym, barer och gud vet vad, jag älskar att bo havsnära, men jag nöjer mig med att promenera runt Ringvägen, sitta i hamnen med en mjukglass och känna brisen och doften från havet, titta på segelbåtarna som ligger förtöjda där, en och annan som glider iväg, eller anlägger brygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar