söndag 2 januari 2011

2011 ETT NYTT ÅR MED BLANKA SIDOR


Som började med en riktig överaskning!

Jag fyller ju år på nyårsdagen, en riktig skitdag att fylla år på, av erfarenhet kan jag faktiskt säga det. Men med risk för att upprepa mig, så tar jag det igen i en riktigt kort version. Det har just varit julafton, en julklapp lades åt sidan för att i rask takt omvandlas till födelsedagspresent. Nyårsaftonen firades i vanlig ordning, god mat och dryck för de vuxna. Somnade innan tolvslaget som barn, men kämpade tappert som vuxen att skåla in det nya året och direkt efter så var det "grattis på födelsedagen och paketöppning igen. På morgonen var det tassande omkring för att inte störa eventuella bakisgäster. Brygga sitt kaffe och ta en liten tårtbit från frysen eftersom den oftast glömts att plockts fram kvällen före. Städa upp från kvällen.

MEN den här nyårsdagen var helt annorlunda. Vakna, snabbfika, stänga resväskan, taxi till flyget och landade efter en skön sömn på Arlanda. Där möttes jag av Pia och Ove för att äta en gemensam lunch (trodde jag), nähädå!!! Troligast så var jag inte riktigt vaken för Ove sa ju att Pia håller på att låsa in deras väskor i boxar, hade jag varit helt vaken, så skulle jag ha reagerat, dom skulle ju sova på Arlanda hotell. Så uppslöt hon gladeligen och berättade att vi skulle åka till Eva och Per i Upplandsväsby och sova över där. Vadå åka, hur då? Pia och Ove skulle ju åka pendeln kommunalt upp till Arlanda. Nästa överaskning! Dom hade bilen och jag skulle köra den hem dagen därpå!

Och nu sitter jag här hemma, helt överaskad, uppvaktad med presenter, god mat och dryck och har dessutom kört "fabian" helt ensam hem idag. Tänk att jag lyckades och vågade! *LER*
OPEN TO THE WORLD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar