tisdag 18 januari 2011

VÄLJ PROCESSEN, INTE STRESSEN


Lita på processe. Våga bara vara! Till uppror mot de snabba resultaten! Våga vara långsam......Tids nog kommer jag fram, var så säker. Friskare, gladare, nöjdare, med färre ångrade ord och fler goda minnen i bagaget.
Springer jag för snabbt tappar jag överblick, hinner inte reflektera över vad jag har gjort, vad jag gör och vad jag borde göra. Stämmer inte av med "chefen" där inne i mitt hjärta, den som vet varför jag är här på jorden, vad jag ska göra och vem jag, egentligen, är.
I långsamheten tappar jag inte bort mig själv. I långsamheten får processen plats, den som verkar mig förutan, som jag inte har kontroll över. Så skönt! I långsamheten händer det saker.......
Vad händer egentligen om jag missat nästa deadline? Våga tänka tanken. Vad händer om jag tar fem minuter för att bara vara och lyssna idag? Stannar världen?
Ta en paus. Tänk efter före. Du hinner, framför allt, Du vinner!

OPEN TO LEARN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar