fredag 7 januari 2011

SOLEN ÅTERVÄNDE


En hel vecka sedan jag såg solen sist, men idag var det dax! Det började som vanligt, mulet och lite försiktigt snöande, men det brukar ju inte hindra mig för utgång. Promenaden gick uppöver höjderna där bilen står och den verkade behöva en hand från mig, du milde tid var snö det var på den. Jag kärade (wästerbottniska) av snön med handskarna och kappärmarna, det var ju inget problem, annat var det förr när jag skulle skotta fram chevan oj oj oj. Sedan sökte jag efter en spade och hittade en liiiitten plastspade uppe på bron och med den försökte jag skotta fram och loss bilen så att den gick att backa ut, det är tur att man kommer från norrland och är lätt på forten hm :))). Swettes nalta!!! Men efter ett väl utfört uppdrag, så kunde jag fortsätta min promenad och vid det här laget så hade ju solen tittat fram och det var så himla skönt. Ja idag tog det två timmar igen innan jag kom hem, mycke friksluft blir det och det känns faktiskt som om våren inte är så långt borta.

OPEN TO THE WORLD WITHIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar