lördag 2 april 2011

APRIL APRIL!!!

Som började tidigt på morgonen igår 1:a april. Efter en timma lite drygt på pendeln,så anlände jag hufvudstaden strax efter halv tio och trippade iväg till hotell Sheraton där mina goda vänner herr och fru Andresen från naboland käkade en välförtjänt hotellfrukost i väntan på mig. En timma senare, så beställde vi en taxi och begav oss till Radiohuset och ställde oss i kö utanför studio 4. Efter ännu en timma i kö, så intog vi våra platser i studion, okej inte helt utan tumult måste jag säga, för det var en äldre dam som näst intill smockade mig i jakt på den bästa platsen. Jag skojar inte, men det var faktiskt lite läskigt och hann tänka att hur ska det här gå och jag sa till henne,"snälla människa, lugna ner dig och tänk på blodtrycket" men hon bara fräste, svor och levde f.n. Jag erbjöd henne dessutom min plats, men det var inte bra det heller. Jä..l kärring!!! Nog om henne! Sändningen var igång och efter nyhetsinslaget, så var det dags för direktsändningen med Peter. Otroligt bra minikonsert och ett jättebra musikval, bla "Räddaren i nöden". Efter att sändningen var avslutad, så fick vi en bonussång "OPEN"! Jag avslutade besöket på Radiohuset med en KRAM! :) Här lägger jag in en direktlänk till Musikplats Stockholm . Ca 16.24 in i sändningen sjunger Peter "Räddaren i nöden". Men naturligtvis, så kan man ju lyssna på hela sändningen och höra några gamla godingar bla. http://sverigesradio.se/sida/play.aspx?ljud=3000471

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar