lördag 2 april 2011

HAMBURGER BÖRS

Premiär i dubbel bemärkelse, för där hade jag ju aldrig varit förut. Peter däremot har ju haft shower där för exakt tretton år sedan, men nu var det premiär för honom där igen. Mina vänner, herr och fru Andresen och jag fick väl inte direkt det bästa bordet, men vad gör väl det, vi var glada ändå och åtnjöt en superb 2-rätters middag bestående av: Grön sparrissoppa, Valrhona ivoire/äppelknyte i förrätt samt Lågtrmpererad kalvrygg, kanderade primörer/selleripuré/pommes Anna/muscovadosky som varmrätt och ett glas rött. Runt halv tio började showen, något försenad, men den som väntar på något gott väntar ju aldrig för länge. Peter skötte sig som vanligt oklanderligt, generöst och naturligt bjöd han på sig själv och som vanligt sjöng som en gud. Han avslutade med sin nya singel "Räddaren i nöden" och publiken stod upp och dansade och klappade i takt så att taket nästan höll på att lyfta. Allt detta är sant fast det var 1:a april igår! Nu lägger jag in min egen bild från Hamburger Börs. :))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar