onsdag 13 april 2011

HÄRLIGA MIA!

Nu har jag äntligen varit och lyssnat på Mia Törnblom! Så många gånger jag tänkt men inte kommit till skott. Den här gången var det enbart för min egen skull, tidigare hade jag tänkt mig att ha med mig Erik, men det tyvärr så blev det aldrig så. I alla fall, så har jag skrattat igenkännade i nästan två timmar och tiden gick alldeles för fort. Nu tror jag till och med att jag har fattat skilnaden mellan självförtroende och självkänsla. Det är mycket att träna på, tex att säga två bra saker om mig själv, det var knepigt, typiskt inlärd och nedärvd jamte. Jag beundrar verkligen Mia och hennes underbara enkelhet men ändå finurlighet att förmedla det vi egentligen redan vet men ändå inte förstått om oss själva. F.n hon är ju den värsta ståuppare också, fast med ett budskap till på köpet. Nu ska jag börja skriva upp några brasaker om mig själv varje kväll och säga, "du är bra gun och du duger som du är"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar