fredag 8 april 2011

BEUNDRANSVÄRT!

Igår var jag på Börsen igen för andra gången inom en vecka. Den här gången hade jag sällskap av herr och fru Bredesen, även de från vårt otroligt vackra naboland. Vi hade verkligebn tur med bordsplaceringen den här gången, ända framme vid scenen. Den här gången tog jag fisk. Rödingfilé, primörsallad/beurre blanc/gul morotspuré, jättegott och ett glas vitt vin till. Underhållningen var ju i mitt tycke superbt, strålande, ja helt enkelt underbart. Men när jag sitter där och lyssnar och njuter av den vackra utsikten, så tänker jag, vilket himla jobb dom har de här artisterna, hur orkar dom hålla ångan uppe och alltid vara lika generös och posetiva kväll efter kväll, bjuda på sig själv. Beundransvärt! Jag kom hem 01.40 och somnade som en klubbad säl exakt 02.00, vaknade runt 08.30 förvånandsvärt pigg, men sedan här på eftermiddagen tog det stopp, tvärstopp. Jag satt här i soffan och tänkte på Peter som kanske också var lika trött men ändå måste soundchecka och köra för fullt i kväll igen med samma inlevelse och utstrålning. Sedan somnade jag och vaknade till av min egen snarkning. Ikväll kommer jag att släcka tidigt för imorgon bär det av in till stan igen och jag håller tummarna att vi får ett lika bra bord då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar