söndag 1 maj 2011

FÖRSTA MAJ!

Socialdemokraterna och LO i Nynäshamn anordnade ett gemensamt demonstrationståg på första maj. Årets första maj-talare var Ilija Batljan (S). Naturligtvis så följde jag med tåget hela vägen från Malmtorget och anlände Banantorget en halvtimma senare under vajande röda fanor. Nej det är inte sant, jag bara skojar! Däremot sov jag som sötast just då i mitt soffhörn helt utmattad efter en dålig natts sömn. Klockan 10.00 stod jag plikttroget ute på gårdsplanen och grabbade tag i en räfsa. Det var den årliga vårstädningen här i samfälligheten idag. Ironiskt nog, så är det precis ett år sedan jag skrev på mitt hyreskontrakt här. Nu har jag dessutom skrivit på mitt förstahandskontrakt här i Nynäshamn, i ett mångkulturellt parobolantenntätt område. Det ska bli spännande att se hur länge jag kan hålla käften när det gäller nerskräpningen där, kommunen har tydligen helt släppt taget i omgivningarna. Jag kanske skulle ha gått med i det där tåget ändå med en egen banderoll med texten: SKÄMMES TAMEFAN NYNÄSHAMNS KOMMUN! STOPPA NEDSKRÄPNINGEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar