lördag 7 maj 2011

ZUMBAKLASS

Självförtroende och självkänsla är ju två helt skilda saker. Idag hade jag verkligen blandat ihop begreppen totalt. Jag hade bokat in mig en provapåklass Zumba och gick dit med ett stort självförtroende om att det där ska jag väl fixa, lätt som en plätt. Pytt! Att jag vandrar omkring här i omgivningarna så gott som varje dag och minst trekvart, upp till en timma är något helt annat. Att skaka loss gammfläsket och fixa koreografin i rasande takt är något helt annat. Nä gamla gunsan får nog krypa till korset och trimma rullatorn snart. Fast i morgon ska jag testa bodybalance istället, utövade det ju några gånger uppe i Umeå hösten -09. Tyvärr, så avbröt jag det pga det mycket tråkiga omständigheterna som drabbade mig och min familj. Ska bli intressant att se om jag är tillbaka där jag slutade, eller om jag står på ruta 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar