tisdag 31 maj 2011

UT/URRENSNING

Modigt att lämna allt det gamla och vara helt öppen för det nya, men ack så plågsamt! Men nu har jag gjort det med besked både psykiskt och fysiskt skulle man kunna säga. Igår, tredje dagen efter den bejublade konserten i Jönköping, så tog jag itu med de absolut sista av förberedelserna inför min flytt i morgon. Eftersom jag inte har någon lust att proviantera och fylla upp i mitt kylskåp nu, så tog jag mig en liten sväng ner till Konsum och köpte det mest nödvändiga, typ Actimel, Activia och en liter laktosfri mjölk och med slank även en sushibricka. Jag älskar sushi, skulle kunna äta det flera gånger i veckan. Nå, dagens jobb, alltså de sista skåpen, utvändigt en gång till på fönsterna som naturligtvis redan hade hunnit blivit vitrandiga av husfärgen som släpper vid minsta nederbörd. Middagen bestod av de där sushibitarna som låg i kylskåpet och väntade på mig. SKITGOTT! hmmmmm :) Vid tiotiden på kvällen, så började jag känna mig konstig i magen, däst och svullen liksom, smått illamående. Jag satt och chattade med min vän Camilla och blev tvungen att avbryta för att uppsöka toan. Å hujedamig, sån tur att den var ledig och nära, för där var det nära! Kräktes som en tok och på skakiga ben intog jag sedan sängläge. Där fick jag inte ligga många minuter förän det var dags igen. Natten har varit jobbig men jag orkade inte gå upp fler gånger för att kräkas. Nu på morgonen så kom det andra vägen, intensivt och utan uppehåll, typ som när jag hade druckit Glaubersalt inför en fasteperiod som var på modet tidigt 80-tal. Så nog är det jobbigt att lämna det gamla och sedan se om benen håller inför det nya. Idag blir det lugna puckar och te, Actimel och Activia, kanske sitta på balkongen för sista gången! Undra om det var någe fel på sushin, skitgott var det i allafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar