tisdag 3 maj 2011

INNEDAG!

Jag trodde knappt mina ögon, när jag vaknade i morse och såg att det snöade. Plötsligt kändes det som om jag vaknade i Umeå, för där är det ju inte helt ovanligt att det kommer snö i Maj. Men det var lika bra att det var skitväder för jag har bara orkat sitt i soffa med laptopen och mobilen idag. Det ska jäkligt mycket till för att jag ska vara aktiv två dagar i rad. Igår var jag till Nynäsbostäder och valde tapeter och matta till min nya lägenhet och eftersom jag bara använder mina apostlahästar nu för tiden, så tar det ju både tid och kraft att färdas dessutom från punkt A till B och sedan tillbaka igen. Det kommer förövrigt att bli riktigt fint i min lya där uppe bland parabolerna. Ett stort tack till Roger Lind på Nynäshamns bostäder för ett trevligt bemötande. Idag har jag som sagt bara suttit, men ändock lyckats tjäna ihop mellanskillnaden till min dyrare bostad med att redusera bland mina månatliga utgifter. För varför prenumerera på DN t.ex m m när man har internet, bara en sån sak! Jag känner mig riktigt nöjd med dagen trots allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar