onsdag 25 maj 2011

HÖTORGET

Nu är det dax att sova men jag måste ju tömma kameran som vanligt först och upptäckte ju dagens alster. Å tänka sig, jag har varit inne i huvudstaden idag igen. Följde med Pia och Ove som skulle på besiktning. Jag strosade omkring för mig själv på Hötorget och i kvarteren runt där. Torghandlarna var i full färd med att lägga sista handen på exponeringen av sina varor och provade sina röstresurser på mig och min uppmärksamhet med ett "hej hej, halva priset, hej hej, halva priset". Redan, tänkte jag! klockan var ju bara strax efter tio på förmiddagen. Men jag skulle inget ha och föresten var det för kallt för att plocka fram börsen och handskas med pengar. Men däremot fotade jag lite som vanligt, bla den här! Carl Milles fontängrupp, Orfeus- brunnen från 1936.

Dessutom är Konserthuset smyckat med den här vackra postern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar