söndag 17 maj 2015

17:e MAI



Norges största fest. Den 17 maj firas den norska nationaldagen med barnparader, mat, dryck och andra festligheter.

Och jag har deltagit på avstånd, närmare bestämt toksuttit-legat i tv-soffan.
Mina tankar har varit hos mina nabovänner som firat stort med bløtkake och jordebär i finaste festdrakten!

Det påminner mig förresten att jag måste boka ett flyg

med norwegian inför premiären på I ♥ MUSICALS som går av stapeln den 25 september!
En resa till naboland är en tradition numera sedan 2008 när jag första gången blev inbjuden till Norge och konserten "Människor som du och jag".
"Denna konsert och skiva är tillägnad alla
som någon gång känt sig annorlunda och känt
utanförskap.
Till dom som gått vilse i sökandet efter
meningen med livet och kärleken till sig
själv.
Människor som du och jag"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar