söndag 24 maj 2015

LIKHETEN ÄR JU SLÅENDE!


Min älskade gamla mor på hennes 80-års dag!
Nå det är ett tag sedan nu och sällat sig till Erik för två år sedan, som tyvärr blev tvungen att gå före henne, ja, lite för att möta upp henne och visa vägen till min far som gick omkring med händerna bakom ryggen och njöt av att vara själv, lite som jag faktiskt!
Hoppsan, där hittade jag en likhet till pappa också, lite till sättet, den där lite livsnjutaren-typen!

Men nu tillbaka till mamma erstin, K-t då? ja lite grann, som hon brukade säga! Hon var väl en lite spelevink hon, men mest pedant av rang!
Stackars lilla mamma, men nu förstår jag min likhet till henne, ty jag börjar mer och mer att ta efter hennes beteende!
Böjer mig ner till golvet och duttar upp minsta lilla prick från golvet med en salivfuktad fingertopp, märktväl inte mitt högra pekfinger, ty det är till hälften avlägsnat.
Till skillnad från mamma, så sköljer jag av fingret under kranen, mamma stoppade in det i munnen.
Saken är att jag också lider av bacillskräck, det gjorde inte mamma uppenbarligen!
Huva, va läskigt att allt går i arv, eller åtminstone lite i alla fall!
Inte något får hänga, ligga eller stå snett!
Sopsorteringen är rigoröst noggrann, osv, osv!
Fan ta dig gunsan!
Skärpning!!!
Och inte nog med det, jag har inget underhudsfett i örsnibbarna heller, precis som erstin, Visst ja, Kerstin!

Så om jag får bli 20 år till, så ser jag förmodligen ut så här, fast det gör jag nästa reda!

Förresten, idag är det precis fem och ett halvt år sedan Erik lämnade den här dementionen, men han finns här omkring mig som min Guardian Angel!
Hoppas att saliga mor och far har accepterat Erik och alla hans "avvikelse" vid det här laget, annars blir det ganska torftigt där de är nu!
Där skiljer jag mig med hästlängder från mina föräldrar!

I am proud to be different!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar