fredag 22 maj 2015

SÅ HÄNDE DET IGEN!



Missbruk eller inte, ja det är frågan!

Men visst är det okej att ta sig en återställare en helt vanlig torsdagskväll?

För om det hade handlat om vanliga droger, typ alkohol, narkotiska preparat och för den del också toback och dylikt, så räknas tydligen även musikaliska nöjen och upplevelser dit och likasinnade umgängen, så ses det inte med blida ögon!

Snabbare än blixten omvandlades en ganska så sunkig och oinspirerad gunsan till en konsertstinn, förvirrad och glad liten tant!
För plötsligt fanns det en billig biljett på Cirkus "Livet är en schlager" som det stod Gun på!

Så stirrig och överrumplad, när jag landade med andan i halsen, på pendeltåget, upptäckte jag till min förskräckelse att jag glömt min mobil som låg hemma på laddning!
Har aldrig hänt!
Så under min timme på pendeln, förbannade jag mig, min glömska!
Hur överlever man ca åtta timmar utan mobiltelefon?
Där har vi ännu ett addiction!

Nåväl, när jag var framme på Centralstationen så började jag slappna av och släppte taget om mobilen och koncentrerade mig på den kommande kvällen istället!
Tvärköpte en liten blombukett till Candy Darling/Peter Jöback hos Spångbergs blommor, tog mina vanliga jättekliv till Kungsträdgården därifrån 7:ans spårvagn går ut till Djurgården.
Knökfullt men trivsamt, "precis som vanligt"!


Föreställningen/musikalen och hela ensemblen var precis lika underbar nu igen, inte helt oväntat och jag fick äntligen stilla mitt missbruk!
Efter publiktacket, då jag förresten plötsligt saknade min mobil, gick jag till sceningången och väntade på Peter.
Jodå, där kom han, avsminkad, lika generös och enkel som alltid i sin urläckra röda skinnjacka och med blommor i handen och visst fick jag mitt program signerat och några sekunders närhet!
Kvällen slutade ca 01:40, avsminkad även jag efter att ha kollat in min mobil som varit välbesökt under min bortavaro!

I morse talade jag med syrran som hade försökt nå mig under kvällen på mobilen!
"Vad har du varit, i stan eller?"
Så talade jag om hur och vad och att jag hade glömt mobilen hemma!
"Men herre gud, nu igen! Jag tycker att Peter borde bjuda dig på en gratiskonsert snart, så mycket som du har varit på hans föreställningar"!

Och nu kommer jag till "pudelns kärna"!
Borde inte systembolaget, tobacksjättarna, spelbolagen och narkotikalangarna också skänka bort lite av sina artiklar i såfall!
Bara en liten reflektion!


Nä, jag kan gott unna mig det här helt utan dåligt samvete, ty jag tar tillvara på de sinnen som jag har kvar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar