söndag 31 maj 2015

MOTHERS DAY



Höll nästan på att glömma att det var "Morsdag" idag!
Men jag fick en påminnelse av Sofia som skickade ett sms om att jag hade ett blomsterbud att vänta mig!
Hon är för go den där jäntan!

Och som hon kostar på mig!
Värsta buketten från Blomster Snäckan!
Ganska avslagen idag, så den kunde inte komma lämpligare, ty jag har haft en lååååång weekend med systeryster på havet, närmare bestämt två dygn på Cinderella.
Därefter avslutade vi helgen med finalen av "Livet är en schlager" på Cirkus, Djurgården!

Så med min obligatoriska blomsterbukett, ilade vi i ösregnet till spårvagnen nr 7 mot Hasselbacken, Cirkus!

Knökfullt, totalt knökfullt, ja ungefär som på dansgolvet på Cinderella på torsdagskvällen, packade som sillar och absolut omöjligt att ta ut svängarna.
"Det var ju "Vinylkryssning", vi tillhör ju den åldersgruppen gudbevars!
Så hytten precis under bildäck fick besök av mig betydligt tidigare än planerat.
Fredagskvällen lämnade inte heller något intryck för "lång natt mot dag", så nu får det vara bra med det här för ett tag!"

Så åter till Cirkus och trängseln där, som förövrigt gjorde mig inget besvär!



Första rad, mitt fram, en armlängd från Candy Darlings nätstrumpklädda vrist!
Javisst, tänk om djävulen endast fick tala, ja då hade jag.....fantasin sätter gränsen här..............
Men tack o lov så har jag ängeln som skärper upp mig! Jag bara skojar!
Jag är såååå beskedlig och harmlös så det är nästan löjligt!
Där hade han tur!!! *blink*

Det tar ett tag innan jag landar efter den här storslagna musikalen!

Jubel, applåder och stående ovationer lyfte taket på Cirkus i gårkväll!

Tusen tack Candy Darling/ Peter Jöback och hela den underbara ensemblen och naturligtvis Jonas Gardell och Fredrik Kempe för att ni gjorde detta möjligt!




Och som sagt, idag var det jag som fick blommor!
Tack älskade Sofia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar