måndag 11 maj 2015

LEDIGHETSKOMITTÈN



Klockans visare står på strax efter 15:00 och jag sitter med min kaffemugg och kollar in dagens reklam som låg innanför dörren när jag kom hem efter några timmar ute på promenad med Mia, som förresten hade packat med sig fika i sin ryggsäck.

Så tittar jag ut genom fönstret och förundras än en gång över detta fenomen, att åtta hormonstinna, arbetsdugliga och i sina bästa år, unga män, är "lediga" så här mitt i dagen, när det finns, i mitt tycke massor av skräp som ligger häromkrig, som inte får göra det enligt lagen.
Varför kan inte grabbarna få varsin plockpinne i ena handen och en soppåse i den andra och hjälpa varandra att göra vår vackra lilla stad prydligt och en glädje för alla andra!

Men som kontrast till det här, så lägger jag in en bild på "Blodboken" på Nynäsgården här i Nynäshamn, det var nämligen där vi hittade en liten parkbänk och packade upp vår picknick till lunch och njöt av lugnet, solen och enda vindstilla platsen för dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar