söndag 4 oktober 2015

OSANNOLIKT!



Tacomiddag och bartömning på Kalvö koloniby, lördagkväll tillsammans med systrarna och svåger!

Dessutom i vanlig ordning så var det lottförsäljning, en sån där klassisk lottring som jag brukar slänga upp och när den landar, så hoppas jag på att "min lott" visar sig!
Och så hände den här gången också!
Snålt, en lott, 20 kronor, men i dessa tider, välgörenhetstider, rullat kronorna lite väl frikostigt för en liten tant som trots allt har ett eget värde också!

Systeryster, precis bredvid mig, hade radat upp fem lotter, god chans med andra ord!
"Om du vinner på din lott så ska jag bita dig i nacken!"

Middagen fortskred, som förövrigt kostade endast 60 kronor och ett glas rött 25 kronor, det var ju bartömning!
Härligt att tokäta Tacos förresten, det är ju inget jag fixar till annars för bara mig själv här hemma!

När alla var färdigätna, så var det dags för lottdragning!
Spänningen var olliiiidlig!
Min rädsla för att bli biten i nacken var obefintlig!

Lottutroparen: "Vi börjar med 4:e pris som är en flaska vin och en liten nubbe och vinsten går till nummer.............................................73!
Helt jäkla osannolikt, det var min lott, 73!
Jiiiippppiiiiiii!

Och som utlovat, fick jag ett kärleksfullt bett i nacken av syrran, som dessvärre inte vann något alls, trots 5 lotter!

Vi tog en taxi hem, efter en trevlig kväll på Kalvö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar