fredag 2 oktober 2015

VÄLGÖRENHETSGALORNAS VECKA



Ikväll är det insamlingsgala för "Världens Barn" på SVT1 i timmarna två!
Sitter och kollar!
Häromkvällen var det insamling för flyktingarna, "Hela Sverige skramlar"!
Satt och kollade!
Där var jag, i mitt tycke, alldeles lagom deltagande! SMS:a till 72900 FLYKT50 några gånger!
Dessutom är ju hela oktober "Rosa bandet" månad!

Var på ICA maxi och köpte kycklingkorv, dessutom gick min pant av burkar till Röda Korset!
På min väg, dragandes på min Dramaten, lyssnade jag på P4 Extra med Lotta Bromè,
special för Världens Barn och passade på att testa Swish
(just installerat appen i min alldeles otroligt smarta mobiltelefon)
för första gången till 9019506, valfritt belopp och då går ju hela summan,
utan mellanhänder direkt till Världens Barn! Bra där!

Jag är ju "Världsförälder" sedan några år tillbaka och ger 100 kronor i månaden, därför tackade jag för mig hos Hyresgästföreningen istället, som också ville ha 100 kronor i månaden!
Det gäller att prioritera liksom, som allt annat jag gör i mitt liv numera!

Jag försöker dra mitt strå till stacken, men ändå inte utplåna mig själv och mina egna behov för en dräglig tillvaro.

Jag vet, det låter snålt, men!
Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!
Eller varför inte........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar