lördag 31 oktober 2015

ALLA SOM VI SAKNAR!


Alla Helgons Dag, som det egentligen heter, men Erik var ju inte något helgon direkt, bara en alldeles speciell och unik kille och älskad för just den han var!

Idag när jag gick på min vanliga promenad, efter tre timmars tv-tittande på Nyhetsmorgon, så möttes jag av den här hälsningen från Erik, den vita fjädern igen!

Självklart hade jag redan bestämt mig för att gå till Minneslunden här strax intill,

precis som jag alltid gjort sedan jag flyttade hit ner från Umeå och inte har möjlighet att gå till Eriks grav!
För som jag alltid brukar tänka, han är inte där, han är lite här och där och lite var som helst!
Han är fri som den vita fjädern, som han symboliseras för mig!

Min älskade son, nu är det sex år sedan vi sist sågs, som jag sist höll om dig och kände din doft och dina armar omkring mig!
Saknar dig så innerligt mycket, men sorgen och saknaden har fått en annan dimension och färg, som ger mig en tröst och hopp om att jag en dag kommer att få träffa dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar