måndag 2 november 2015

LUGNET HAR LAGT SIG ÖVER NYNÄSHAMN


Gårdagen färdades jag tur-och-retur Arlanda för att möta min vän Maria, som kom med flyget!

Så idag behövde jag verkligen röra på fläsket, eller benhögen, kanske jag ska säga!
Att man kan bli så seg och trött i kroppen av att bara sitta och färds, som igår, jag gjorde ju inget ansträngande. Men det var lika bra, det var ju för ovanlighetens skull trist väder dessutom!

Idag strålade solen igen och efter lunch begav jag mig ut på promenad i två timmar och njöt av allt det vackra som höstens sista fägring kan erbjuda,


som t.ex de sista blommorna, havets blå vatten och faktiskt, solens värme!


Det gäller att passa på, för imorgon påbörjar jag ännu en tredagars behandling med Ilomedin på Karolinska i Huddingen och då får jag inte se mycket av dagens ljus.
Det är svart när jag åker dit och skymning när jag reser hem igen, varje dag!

November blir liksom en transportmånad, när jag bara ska vila och räkna ner dagarna inför julkonserterna "Jag kommer hem igen till jul" och julfirandet i Umeå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar