fredag 20 november 2015

BARA EN SKUGGA AV MIG SJÄLV!


Dramatiskt så det förslår!

Den här veckan har jag mest "tagit i trä", dödsrädd att jag ska bli sjuk på ett eller annat sätt, hypokondri?
Vaccinationen mot influensan borde väl göra att jag slappnar av lite, men ack nej, "jag kommer säkert att åka dit ändå!
Från och med idag den 20:e och sex veckor framåt finns det absolut inget utrymme i mitt livspussel för sjukdom!
Julkonserter x 2 på The Theatre, Gothia Towers i Göteborg, Jul och Nyårsfirande i Umeå och därefter den sista och avslutande julkonserten!
Så, ta i trä!

Och allt det och allt däremellan gör att hjärnan blir lite överhettad och jag får ett tunnelseende och tappar koncentrationen, jag liksom tappar tråden inför det enklaste och självklaraste göromålet!
Som idag, nu igen, fast det var länge sen!

Jag tog min kära dramaten och traskade iväg i novembersolen, för att uppsöka den närmaste mataffären, Willys!
Glad i hågen, att jag ändå kom iväg tillslut, passade jag på att göra en selfi tillsammans med min vän!
Listan var inte lång och snabbt hade jag plockat ihop det jag behövde komplitera, ner i den röda varukorgen, bland annat gravljus och en glassbytta. Gravljusen inför Eriks minnesdag på tisdag och glassen, för att ibland kan jag blir nått in i hellskotta sugen på lagom tinad vaniljglass.
Nöjd, stod jag i kön i kassan, och DÅ, insåg jag att jag inte hade tagit med mig min börs, inga pengar!!!
Nej, det händer inte!!!
Så diskret som möjligt, baxade jag mig ut ur kön och smidig som en elefant i en porslinaffär, återbördade jag glassen i kylen, ställde ifrån mig varukorgen i ett hörn och vandrade hemåt igen!
Helvete!
Men vilken tur att jag inte hade gått till den Stora Mataffären, som ligger betydligt längre bort!
Snabbt hem och hämtade börsen och tillbaka till affären, tog mina varor, hämtade glassen och gick till kassan och betalade!

Undra vad hon tänkte, hon som alltid sitter där utanför med sin pappersmugg!
Jag hade passerat henne fyra gånger under loppet av timma!

En helt vanlig förvirrad dag i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar