tisdag 3 november 2015

DAGS FÖR ILOMEDIN!


Tidig morgon på Reumatologens dagvård på Karolinska i Huddingen!
Närmare bestämt klockan 08:00!
Avfärd hemifrån 06:15!

Jag förundras varje gång över avstånden här nere i 08!
När man talar om Norrland, talat man ofta om avstånd, men för mig har det blivit omvänt, eftersom jag bodde i Norrlands huvudstad Umeå och hade endast ca 10 minuters bilväg, om det inte stod någon älg eller björn i vägen, till sjukhuset!
Nu skämtade jag lite i den senaste meningen, avgör själv med lite förnuft och geografisk insikt!

Nål satt och min säng stod till förfogande i samma rum som tidigare och mycket riktigt, där inne låg min förra rumskompis Vanja!
Skööööönt att det blev precis som förra gången, för vi känner ju liksom varandra nu!
För efter 3 x 6 timmar helt hänvisade tillsammans under precis lika förhållande, så hinner man faktiskt avhandla både det ena och det andra, oavsett åldersskillnad och civilt status!
Hon är fin, tant Vanja!
Trots den tidiga timman, möts jag av bekanta och vänliga sköterskor och det känns tryggt och skönt att få krypa ner under täcket med droppet kopplat!
Somnar lite av och till, läser lite skvaller i "Hänt i veckan", avhandlar det senaste med Vanja och somnar igen.

Ta min droppställning till köket och sveper två muggar kaffe, för att motverka den begynnande huvudverken, som tyvärr är som ett brev på posten av Ilomedinet.
Hasar tillbaka till sängen, sover en stund innan lunch, som består av mina medhavda LCHF-muffins!
jag mår bäst av dem, framför allt en dag som denna, när jag bara ligger och vilar, men ändå behöver få bli mätt och belåten utan krångel!
Mer kaffe!
Sova!
Kollar klockan!
En timma kvar, dags att ta Alvedon för att orka hemfärden!
Frikopplad kl. 14:15, sex timmar senare!

Ja, lite så är en dag med Ilomedinbehandling, i morgon är det dags för dag två!
Hej å hå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar