lördag 21 november 2015

INNAN ISEN LAGT SIG!


Men det var i sista sekunden och om jag ska vara riktigt ärlig och det är jag alltid numera, så tog jag den här bilden för några dagar sedan, på min för året sista cykeltur runt Ringvägen!
I morse när jag hasade mig ur sängen, hade den sista och kvarglömda pelargonen frusit ihjäl där ute på balkongen och ett svagt ljus av frost låg på gräsmattorna häromkring!
Men det blir faktiskt ljusare med frost och snö!
Sommarens vackra färger fryser bort och dör, men ändå finns det så mycket vackert i alla årstider.
Alldeler snart får jag njuta av iskristallerna och den vita snön som bäddar in naturen i sitt skyddande täcke mot kylan!

Och då kom jag osökt att tänka på alla de som inte har tak över huvudet, de nyanlända flyktingarna som inte har någonstans att ta vägen!
Inte ens snön kan värma dessa människor!
Som tex hon med pappersmuggen utanför Willys, var kan hon värma sig om nätterna?
Det är tufft nu, men med ett hopp om en ljusare framtid, imorgon är det vintersolståndet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar