fredag 13 november 2015

ETT STICK I FOTEN!


På min vänstra axel, den sidan som jag helst ligger på och ont gör det! Så hur ont ska inte min ängel ha det i sin fot då?
Eftersom jag är högerhänt, är det alltid ängeln som får sticket och djävulen slipper undan, kanske tur det, för annars det tar hus i helvetet!

Häromdan gick jag till Vårdcentralen för att ta den årliga influensavaccinationen!
Årliga? Ifjol missade jag den och den erfarenheten vill jag inte uppleva igen, alltså influensan och den efterföljande lunginflammationen som kom som ett brev på posten!
Från 0101, ja precis på min födelsedag dessutom, på Gran Canaria och under två veckor och därefter fyra veckor på hemmaplan!

Nu är det gjort i alla fall och jag har gjort vad jag kan för att eliminera eventuella influensabaciller som råkar ha samma väg som jag, ty jag har inte tid och lust!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar