torsdag 5 november 2015

SISTA DAGEN


Idag ensam på rummet, upplagd för läsning och musik i öronen emellanåt!
Trodde jag ja, jag hann bara läsa tre kapitel innan ögonlocken blev alltför tunga och jag somnade ifrån både boken och musiken!
Men inpå tredje dagen var jag ruskigt trött, så ljuden från barnen på förskolan långt där nere utanför mitt fönster, var precis lagom sövande!
Klockan på väggen segade sig fram, men tillslut, exakt på minuten sex timmar senare, blev jag äntligen av med nålen i handleden, som suttit sedan tisdagen klockan 08:00!

Smärtan från nålen var olidlig den sista halvtimman,
så känslan av att få den utdragen nästan obeskrivligt skönt!

Sedan gick det undan!
Från avdelningen till Nynäshamn tog det exakt 1 1/2 timma, så jag klev innanför min dörr klockan 15:45!
Rekord!
Ingen buss, utan pendeln, snabbt och smidigt!

Måste tillägga, i kväll, för precis ett år sedan 141105 var jag på min andra kväll med Peter Jöback i London, St James Theatre,

en betydligt angenämare behandlingsform av kärlvidgning jämnfört med Ilomedin mot Skleromedi och jag vidhåller det än en gång, jag borde få Peterkonserter på recept

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar