måndag 30 november 2015

BESÖK AV STORMEN GORM!



Som ett avslut på en knepig vecka, med buller och bång!
En vecka som jag har varit förkyld, vad allt det nu innefattar, feber, snuva och tät i luftvägarna samt hosta!
Men som ett under, håller jag redan på att pigga på mig, kan det ha att göra med influensavaccinationen som jag tog för tre veckor sedan?

Men tillbaka till Gorm!
Natten till idag var minst sagt stökig där ute bland skuggorna från träden och jag hade svårt att stänga ute ljudet från vinden!
När Gorm hittade min balkong, dunsade en kruka ner i golvet och gick sönder!
Jag hann tänka, "där gick krukan"!
Småpotatis, med tanke på alla omkullvälta träd, krossade hustak, avsaknad av elektricitet för tusentals hushåll!
Min trasiga kruka får symbolisera, det fnuttiga mot det globala klimatförstörelsen som kommer att påverka oss alla, om vi inte tillsammans spottar i nävarna och hjälps åt att vända denna olycksbådande trend!

Igår var det första advent och som vanligt har jag plockat fram det viktigaste av allt sedan länge och tände ett ljus i staken, under ljuv julmusik!

Kvällen bjöd även på Bingolotto på tv4 och av en händelse, hade jag köpt en bingolott, ty Peter Jöback och Cookies n Beans gästade Bingolottostudion!

Var är inte sleven, om inte i grytan?
Det var säkert minst tjugo år sedan sist jag duttade på dessa spelplaner och precis som då, jag vann ingenting, men jag fick stilla min abstinens efter Peter och Kakorna inför den kommande helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar