onsdag 4 november 2015

DAG TVÅ MED DROPP!



Idag tog jag svart dunkappa, för att inte sticka ut alltför mycket på min väg till sjukan!
Vadå?
Jo, när jag gick i den där samlade troppen från pendeln och förresten hela sträckan från A till B, så var jag den enda med röd jacka och skam på mig, men jag kände mig obekväm och var rädd att synas!
Fjantigt av mig, men så var det, alla var svartklädda, som om hela skocken var på väg till en begravning och jag ville inte sticka ut!

Jag hann precis på sekunden in på avdelningen och eftersom jag redan hade nålen på plats, så påbörjades droppet 08:10!
Alltså klart 14:10!
Idag var det jobbigt, huvudvärken började redan vid halvlek och krypningar i kroppen gjorde det svårt att sova, trots att jag var dödstrött! Samt sveda från nålen och Ilomedinet som svider i kärlet, gjorde det inte lättare!

Nu sitter jag hemma under elfilten och är skapligt mör efter en lång "arbetsdag", (hemma först klockan 16:45)!
"Bonde söker fru" på 4:an, tätt följd av veckans höjdpunkt "Modus"!
Gud hjälpe mig, men det må väl inte hända Rolf/Peter något hemskt i kväll!

Sedan marsch i säng inför 3:e och sista behandlingen för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar