söndag 15 november 2015

VARFÖR?!



När jag vaknade tidigt på lördagmorgonen möttes jag av de förskräckliga nyheterna som drabbat folket i Paris, Frankrike!
Terroristattentatet som under fredagskvällen den 13:e hade släckt över 100 människors liv, ett tydligt välplanerat dåd, som IS senare under lördagen tog på sig!

Snälla, vad är det som händer i vår värld?
Är mänskligheten på väg att utplånas, är det nu vi står och tittar ner i avgrunden och väntar på vår tur att ansluta oss till alla de som gick före?

Ska jag som en enskild människa måsta gå omkring och vara rädd för att "nu händer det mig", rädd, när jag möter okända människor på min promenad, rädd när jag glad och förväntansfull checkar in mitt bagage inför en flygtur, sitter i en konserthall, äter en god middag i glada vänners lag?
Ska min vardag plötsligt måsta begränsas av rädsla och otrygghet?
Nä nu jävlar måste det bli ett stopp på vansinnet!

Igår hade jag ändå tänkt mig till Minneslunden för att tända ett ljus, för det var ettårsdagen sedan en nära vän och svåger dog hastigt!
Men han fick dela det ljuset med alla de som dog i Paris på fredagskvällen!
Terrordåden i Paris har skakat om en hel värld!
Mina tankar går till alla som sörjer sina anhöriga som är döda och skadade!

Fredagen den 13:e visades sig bli det olycksbådande datum det fått sedan länge och ondskan har visat sitt fula tryne!

Upp till kamp mot ondskan, trösta, dansa, sjung, lek och älska varandra, är också att göra motstånd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar