tisdag 24 november 2015

TILL MINNE AV ERIK


Dagen när jag går till Minneslunden oavsett hur jag mår!
Sex år sedan Erik lämnade oss, gick bort, eller varför inte säga som det är, han dog!
Märkligt att det ordet ska vara så svårt att ta i sin mun, död, dog, har dött!
Lämnade oss, som om han kanske ändå får för sig att återvända, och detsamma med gick bort!

Nä han dog och kommer aldrig tillbaks, just idag för sex år sedan, i sin sjukhussäng på Rättspsyk i Sundsvall, på grund av försumlighet av alltför nonchalant personal!
Och lättmanipulerad!
Bitter?
Ja, det kan jag inte sticka under stolen med, att jag fortfarande känner mig bitter inför det faktum att Erik kanske hade levt nu om inte OM fanns!

Dagar och månader blir till år, men tomrummet efter Dig består.
Du är för alltid med mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar