onsdag 25 maj 2016

BORTDISKAT OCH KLART!


Som alltid när jag står och diskar, ser det som en återblick och reflektion på dagen i allmänhet!
Även skönt för händerna och naglarna i det varma vattnet, alltså nytta med nöje!
Nöje kan ju ibland diskuteras eftersom ofta tänker jag på hur det har blivit och kunde ha varit om inte "om" hade funnits!

Snackar med mig själv högt, som om jag verkligen talade till "någon" och förväntar mig ett svar eller en dialog med "någon"!
Som nyss, "tänk att nu står jag här i mitt eget kök och diskar och gör fint efter middagen som jag har lagat till bara mig och ätit tillsammans med bara mig!"
Tänk hur det kan bli, från att vara en förvärvsarbetande, gift tvåbarnsmor i ett ståndsmässigt hem med diskmaskin och inglasad altan, till en förtidspensionerad, ensamstående mamma till endast ett barn på distans!
Kan ses som ett misslyckande, eller en variant på livspusslet som jag inte fick ihop i slutändan, som att det fattades någon viktig bit!
Eller att jag har börjat på ett nytt pussel och att det fortfarande har en himla massa spännande bitar som inte än har hittat sin plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar